Wednesday, January 31, 2007

Motstandskamp

Du veit hvordan noen er mot regler i krig? sa han. Fordi de mener at det godkjenner krig.
Jeg fryser, men ikke mest. Jeg har på meg vintersko.
Det har ikke han. Nå forklarer han hvorfor.
Sånn føler jeg at det er med vinteren også. Hvis jeg begynner å gå med vintersko bare fordi det er kaldt, da godkjenner jeg at vinteren finnes! Aldri, ropte han og tok opp et rødt flagg fra lommen. Han løp av gårde med flagget vaiende bak seg.

Og de sier at dagens ungdom ikke brenner for noe.

4 comments:

Anonymous said...

I krig og kjærlighet er alt lov. Vel kanskje ikke det siste, men men. Den teorien om at med vondt skal vondt fordrives fungerer utmerket på gnagsår også.

Jeg driver en liten kamp mot høyrefoten min akkurat nå, det er en krig jeg vinner selv om den ser ut til å vinne et og annet slag. Tårer om morgenen og alt det der.

LemonTree said...

Jaaaaaah!!!

JEG ER MOT VINTER JEG OG!!!!

LENGE LEVE SOMMER!!!!

Hanna Hvattum said...

Dere er noen underlige folk. Jeg bruker plaster og går til tannlegen. Jeg kjøper vintersko og går med ull. Jeg spiser vitaminer og grønnsaker til lunsj. Men sannelig har jeg ikke vært syk store deler av det siste året. Kanskje det er på tide å gjøre som i Schpaaa. Lære seg å gi faen:)

Og ikke misforstå meg, Darjan. Jeg liker også sommeren best. Men jeg tar konsekvensen av at jeg har valgt å flytte feil vei. Og fryser litt mindre, enn så lenge sommeren har ferie:)

Anonymous said...

Jeg sier bare en ting: Converse er helårssko... Uansett hva vinteren og hånlige mennesker måtte mene. ;)