Thursday, February 01, 2007

Lillebror

Man kan se at lillebroren min er i slekt med meg. Da vi var veldig små pleide folk å spørre Er det lillebroren din? Da nikket jeg. Så ble vi litt eldre. Da spurte folk Er dere tvillinger? Da ristet jeg på hodet. Så ble vi enda litt større, særlig lillebror. Da spurte folk Er det storebroren din? Da ristet jeg oppgitt på hodet, og sa at han var to år yngre enn meg og det hadde han alltid vært.

Lillebroren min ble frastjålet lommebok og mobil for noen uker siden. Siden det har han måttet stå opp tidlig for snakke med politiet, sånn at de kan bruke regnskogen til papirarbeide og henlegge saken om noen uker.

I helgen var lillebroren min på besøk i Trondheim.
I døra på Strossa står det en vakt. Min lillebror så ut som han var tjue da han var fjorten, men denne vakten spør om å få se leg.
I baren står det en dame som selger øl. Min lillebror kan anlegge tykkere skjegg enn de fleste jeg kjenner, men denne damen spør om å få se leg. Den ene helgen han ikke har bankkort.

Jeg kunne ønske jeg var der da han måtte trekke frem passet sitt. I det minste har man alltid flaks med passbilder.Det nye passet kommer i posten., og konvolutten synger. "Det var synd. Bedre lykke neste gang... Det var synd."

4 comments:

Hanna Hvattum said...

Masse! Det skjer masse på huset! Utover våren er det mye gøy på plakaten... Var på Jan Erik Vold i forrige uke, og det er masse bra kino. I morgen spiller Super Jupiter, og det har Åsmund skrevet opp i filofaxen min, så det betyr at jeg burde sjekke det ut.

Mine favoritter er deff Bokstavelig Talt, kino og Knauskonserter:)

LemonTree said...

Ærlig talt...broren din ser da eldre ut enn det de folka skulle mene...og så spør de om leg? Hva hadde han på seg? Barneklær fra cubus?

rare trøndere...de hørte sikkert bare at han er fra oslo, så da må de føle seg importent og ha makt over storbyfolket, så seff spørr de om leg...det er vel det eneste de kan gjøre for å føle seg "store"...

uansett..REGN REGN kom min vei...og smelt den dumme snøen hutte-meg tei...(nødrim..srorry..)

Anonymous said...

Jeg har aldri møtt lillebroren din - eller kanskje jeg har det, man da kan ikke folk ha trodd at dere var tvillinger, for om så var måtte jeg kunne ha kjent ham igjen - men jeg er imponert over at du tok det så pent at dere/du ble spurt om dere var tvillinger. Jeg tror ikke jeg hadde likt det. Nei, ikke i det hele tatt... Selv om lillesøster er svært lik meg (eller omvendt) er det fortsatt et hav i mellom oss (Nordsjøen) og vi er ikke så like allikevel

Hanna Hvattum said...

@lemontree: Er det litt hat å føle her? Hva skjedde med love on? Trøndere er også folk, vet du:)

@nc: Sårt punkt? Jeg synes ikke det er så farlig, i hvert fall ikke nå lenger. Men jeg er jo jente. Verdens påvirkning har gjort det slik at det føles som en fin ting for meg å være mindre enn menn.