Friday, January 05, 2007

Når man tenker over det...

For et par måneder siden kom en kamerat over på biljard, en søndag jeg var noe redusert. Jeg sov til fire og hadde ikke spist. Jeg sa vi kunne dele en halv grandis.

1: Hva ser du på?
2: Du spiser så sakte.
1: So? Jeg skal spise min kvartdel. Det bare tar litt lenger tid.
2: Sikker på at du orker alt?
1: Hold deg unna maten min!

Jeg bestemte meg for å beskytte mitt området, og slikket på mine to pizzastykker. Jeg spiste det ene.

1: Jeg er ganske mett... Vil du ha det siste stykket?

Og da skjer det man trodde ikke skulle skje. Han sier ja. Han sier ja, og spiser pizzastykket. Det pizzastykket jeg slikket på. Jeg var syk til og med.

Når man får tenkt over det et par måneder: Det er ganske ekkelt.

5 comments:

Anonymous said...

Du utviser ganske sterkt overlevelsesinstinkt. Litt huleboersk kanskje! Liker det!

Uansett hvordan er det verre enn at folk kysser hverandre i tide og utide, og da gjerne med ekstrem utveksling av saliva... det sagt, så ville jeg sikkert ha tenkt meg om både en og to ganger og vært ganske så sulten før jeg spiste stykket.

Så nå kan du synes jeg er ekkel óg :-D.

Hanna Hvattum said...

Tar nok et par måneder før jeg synes det... Må tenke litt over det først:p

Panama said...

Sporstoffene etter at man har klina sitter i kroppen i 7 år! 7 ÅR! DET ER JO HELT UTROLIG LENGE! (eller var det tyggis som man svelger?) Jeg har hørt om steder der man bare kliner med alle og enhver til enhver tid, det er liksom ikke noe big deal. Men bare tenk om igjen. Hvem vil ha bassiluskene til en "fremmed" i kjeften og legemet i 7 år! IIIIIkkke jeeeeg.

Hanna Hvattum said...

@panama: Det er ganske sykt. En ting er å unngå "fremmede", en annen er at det oppstår problemer når man blir lei av en "kjent". Og likevel henger han rundt i systemet i sju år etter... Syk, syk tanke!

@kristin: Meg? Ekkel? Never! :P

Anonymous said...

7 år?!

Det betyr jo at en veldig høy prosent av alle kjærestene mine fortsatt lever inni meg (og da tenker jeg ikke på i hjertet mitt).

Ouch. Ikke at det er noen krise, men et par av de er jeg veldig ferdig med...