Monday, January 15, 2007

Ingenmannsland

Jeg liker å sitte i sengen min når klokken er halv fire, og gni meg i øynene og i håret. Fordi kroppen er trøtt og hodet er trøtt, men hjertet vil gjøre så mye før søvnen tar en. I dag har jeg hengt opp to hvite plakater, fordi jeg ikke kan tegne rett på veggen. På den ene tegnet jeg, og så fargela jeg åkeren med gul maling. Så tok jeg litt brun maling, og da så det ekkelt ut. Så klippet jeg bort hele åkeren, og skrev ingenmannsland.

Da jeg gikk på ungdomsskolen hadde jeg vondt i halsen og mistet stemmen. De visste ikke hva det kunne være, og jeg måtte gå til røngten. De tok bilde av lungene mine, og jeg kan huske at jeg synes det var skummelt å bli tatt bilde av uten å ha klær på overkroppen. Jeg fikk røngtenbildene i posten, et tatt fra siden og et tatt forfra. Man kunne se hjertet på begge bildene, en liten klump. I dag fant jeg røngtenbildene. Jeg teipet fast det ene bildet bak den hvite plakaten, sånn at man kan se hjertet mitt i ingenmannsland, i åkeren.

Jeg liker å sitte i sengen min og tenke på hva det betyr. Og gni meg i øynene og i håret, før jeg sovner.

3 comments:

LemonTree said...

du burde se filmen ingenmannsland :o) veldig bra :o)

men hva din greie skulle bety vet jeg ikke...håper ikke hjertet ditt er ingenmannsland nå i alle fall..det hadde vært trist.

nuss fra meg :o)

Hanna Hvattum said...

Nei, hjertet mitt er i kroppen. Det sitter helt riktig. :) Men man blir jo nysgjerrig, på hva sånt kunne betydd.

Anonymous said...

"Men hjertet ligger i ingenmannsland,
og grubler stumt på sin gåte:
Hva kan det være i veien med meg,
so-"

Nei, vent. Det ble helt feil. Sorry!