Thursday, January 11, 2007

Gjennomskuet

Jeg sendte mail til medisinstudentvennen min:

Subject: Kyssesyken
Mail: Har du noen anelse om hvor lenge jeg er smittsom? Litt lei av å måtte si det til folk hele tiden. I dag var det en som ville låne vann av meg. Hun sa at vannet mitt var grønt etter at jeg sa fra... :)

Godt nytt år!

Subject: Re: Kyssesyken
Mail: Godt nytt år!

Du er smittsom (dråpesmitte) først og fremst to uker før du blir syk. Nå har du vært syk en stund, og du er helt sikkert ikke smittebærende lenger.

Kyss i vei! ;)Grønt vann - helt ok.

4 comments:

Anonymous said...

det virkelige spørsmålet er; føler du noen ekstra trang til å kysse?

Har alltid lurt på om det kalles kyssesyken fordi man blir "syk etter å kysse" eller om det fordi det er "forbudt" som gjør det hele enda mer spennende...

Panama said...

Det er jo fordi det er dråpesmitte da, liksom. Ganske kreativt. Men jeg lurer på hvorfor det ikke heter høre-syken når man har ørebetennelse. Eller se-syken når man har øyekatarr?

LemonTree said...

Grønnt vann er bra..det liker vi.. :o) Men du får jaggu meg se å bli frisk soon ass...

masse klemmer from øzløu..

Hanna Hvattum said...

@andy: ja, det er som Panama skriver, dråpesmitte. Men kyssing er ikke nødvendigvis en veldig effektiv smittemetode. Jeg kysset mens jeg var syk, og ingen ble syk.

Jeg føler ikke noen ekstra trang. Jeg føler sjeldent noen ekstra trang for å kysse, bare for å kysse. Ikke før jeg treffer de deilige klst-menneskene:) Men jeg føler sjeldent noen trang for å kline for å kline. Selv ikke når jeg treffer de deilige klst-menneskene;)

@panama: hva med å bli lege, og forandre på det? "Ja, du har nok se-syken, vesla."

@lemontree: Grønt vann er ikke bra. Og jeg er frisk! Jeg kan kysse!