Wednesday, January 24, 2007

Monster

I halsen min bor en liten jævel, et virus med lange negler og et ondt glis. Der sitter han og koser seg dagen lang. Ensom er han, ikke en baktusbror eller rødtopp i nærheten, og likevel blir han. Hva driver han med? Mat får han lite av, sånn som han oppfører seg.

Så sa fru. Lærbukse, doktoren min: Du kan dope jævelen. En halvtime før du skal spise tar du 400 mg smertestillende. Det burde holde for den vesle stakkar'n. La oss pause ved noe overraskende: Doktoren min har lærbukser. På seg. På jobb.

Stakkar'n. Fysj, tenker jeg. Det er ikke synd på han. Det er på tide å bli kvitt ondskapen for godt. Jeg har ikke spist et godt måltid siden torsdag, og jeg skylder alt på Monster.

Jeg tar med meg lappen fru. Lærbukse har gitt meg, og tar turen til helsekostbutikken. Jeg finner varene jeg er anbefalt, og kommer til kassen. Jeg står klar med kortet, vel vitende om at det aldri er billig å ta turen hit. 234 kr for pillene og avsindige 124 kr for en tannkremtube.

På søndag trodde jeg at jeg kanskje kunne dø av å ha et Monster i halsen. Nå vet jeg at jeg bare blir blakk.Ikke så ensom, likevel? Monster, den stakkars jævelen.

7 comments:

Anonymous said...

Kjipern.. Begynner å bli syk jeg også. Derfor har jeg begynt å drikke mye te i det siste.
Tror ikke det hjelper, men det er koselig. Desverre kan jeg ikke sitte i vinduskarmen..
Det får reserveres til de spesielle anledningene...

Hanna Hvattum said...

Hehe... Håper du ikke blir veldig syk. Du er velkommen til å sitte i min vinduskarm når det skulle være. Jeg er husmor store deler av dagen, så lenge kroppen må ta det med ro. Skal du på herr Vold i dag?

Jeg ble forresten mer liberal, men i nærheten av Gandhi på Political Compass.

Anonymous said...

Tror ikke jeg blir så veldig syk.. Men er jo aldri sikker på den slags, plutselig blomtrer det opp, og monster innviterer alle vennene sine på fest..

Skal på Vold, ja. Tror det blir kult!

Anonymous said...

Jeg mener nå forøvrig at med vondt skal vondt fordrives. Hvis du begynner å fore monstrene dine med dop så vil du vel aldri bli kvitt de?

La meg ta en analogi for å understreke mitt synspunkt. Sett at man hadde helt eller delvis legalisert dop. Man hadde så, for å "bøte på problemer med tyverier osv", bestemt seg for å mate tunge narkomane med dop. Dette hadde man da delt ut på plata, tror du så at de narkomane ville ha flyttet seg fra plata?

Nei skal man noe til livs så må man ikke gjøre tilværelsen deres bedre. I say kjør på i vanlig stil, så får heller tårene trille mens man spiser.

Denne meningen er selvfølgelig sponset av multivitamin-bjørner, trankapsler og usunne mengder appelsin. Hvis uten jeg ikke hadde kunne levere denne bombastiske opinion.

LemonTree said...

jeg skjønnte ikke tannkremen jeg? 124 kr? hva slags tannkrem er det? en som gir deg nye tenner? hehe..


nuss :o)

ps; miss u!!!

Hanna Hvattum said...

@nc: Vold er kult.

@andy: Hvis du pleier å ha bjørner i halsen, så skjønner jeg godt at du tenker at dop er dumt. De blir jeg gjerne høye. Men jeg har troa på dop til monstre med lange negler. Så klarer de ikke se hvor de skal klore for at det virkelig skal gjøre vondt...

@lemontree: Det er en tannkrem som ikke inneholder noe vanlig tannkrem inneholder, som irriterer dette monsteret i halsen:) Savner deg og, søte!

Hanna Hvattum said...

@kristinpistin: Kanskje det er på tide å ta frem Cosylanen, for kosens skyld... :p