Monday, January 08, 2007

Alma og Smirre

Dette er det eneste bildet jeg tok på nyttårsaften.
Det er av Alma og Smirre. Noen hadde lagt et pledd rundt dem.
Alma er bamsen til Marie. Marie er samboer med Fredrik. Smirre er bamsen til Fredrik.

Marie og jeg bodde sammen for noen år siden, og jeg kan huske at Alma bodde der også. Hun er rolig og sier ikke så mye. Men hun er veldig klok og behagelig å være sammen med.

Fredrik fortalte meg at Smirre er oppkalt etter Smirnoff. Det kan man drikke. Smirre har vært mange ganger på Roskilde, en musikkfestival i Danmark. Han lager lyder når man trykker på han, og en gang ble Fredrik tilbudt mange penger for han, men takket nei. Sånn er det med gammelt vennskap.

Så nå er Alma og Smirre samboere, og bor i et fint hus på Frogner. Der lever de lykkelig, og spiser gazpacho i alle sine dager.

4 comments:

LemonTree said...

wooohhooo!!! Party på nyttårsaften...

Weeee...spenstig...

hehe...men det var en søt historie dah..

klemmer

Anonymous said...

Nå vet jeg en som ble glad; hun er ikke meg, men jeg vet det for det om. Og hun bor nok i en fin leilighet på Frogner....

Panama said...

jeg synes dette er kunst. estetikk og en fin historie. kan man ønske mer?

Hanna Hvattum said...

jeg så et maleri for noen uker siden, hvor det stod: don't worry, it's just art. men man tenker ikke over at man gjør kunst. don't worry, må jeg tenke nå. for av en eller annen grunn gjør det meg litt bekymret...