Tuesday, January 09, 2007

Fire årstider

I går ringte Cecilie meg kvart på ett. Jeg våknet og tok telefonen. Hei, sa jeg. Sov du? spurte hun. Nei, sa jeg. Jo, sa jeg.

Cecilie skulle snart gå forbi stedet jeg bor, og lurte på om jeg ville ha selskap. Det ville jeg. Cecilie lot seg friste av kuvert brød, og vi spiste frokost/lunsj sammen. Cecilie hadde gått fra byen. Hun var ganske søkkvåt.

Cecilie: Jeg er ganske søkkvåt.
Hanna: Har du ikke paraply?
Cecilie: Jo, men det var fint vær da jeg dro hjemmefra i morges.
Hanna: ...
Velkommen til Trondheim; fire årstider. På en dag.

4 comments:

Simpson said...

Jeg burde kanskje ha lært meg det etter snart 3 år. Men jeg kan skylde på at det var min første dag tilbake etter ferien, og da var det litt glemt! Takk for lunsj!

Hanna Hvattum said...

Hihi:) Du var søt da du sa det! Selv takk for hyggelig selskap, jeg er glad du lot deg overtale til å bli litt. Vi får ta en fellesmiddag neste uke, ingen dager passet med alle...

LemonTree said...

ooooj----tr.heim er en spenstig by...

men jeg tror jeg foretrekker oslo gitt.. SOL i dag til og med...

Hanna Hvattum said...

hehe... Thanks;)