Wednesday, October 29, 2008

Nye veier

I dag gikk jeg en ny vei.
Jeg skulle hjem fra Grünerløkka og jeg gikk en vei jeg ikke har gått før. Det er en fin vei, definitivt en av de beste veiene man kan gå hjem fra Grünerløkka.

Og selv om jeg er født og oppvokst i denne byen, selv om jeg er god på å tegne kart på servietter for andre mennesker og forklare dem hvor de skal gå, blir jeg gang på gang overrasket over at det finnes nye veier. Noen som er finere enn de jeg har funnet alt, noen som er styggere, men først og fremst er de nye og uoppdagede. Noen burde jeg kanskje sett før, fordi jeg har vært i området, mens andre kunne jeg ikke oppdaget før.
Nye veier.

Det gjør meg håpefull.

3 comments:

Maria Amelie said...

det ga meg også litt håp:-)

Hans Christian said...

Ingenting åpner verden så mye som det å finne ut at to steder du kjenner godt, kan bindes sammen ved hjelp av et tredje.

Karen said...

Denne posten kunne jeg ha skrevet selv. Spikeren på hue. Men den hadde kanskje ikke vært like velformulert.