Monday, October 06, 2008

Humorhjørnet

Velkommen til spalten "Humorhjørnet".
Her vil jeg spre det glade budskap om det som (jeg synes) er morsomt.

Når en person bruker adjektiv til å beskrive noe, gjenta adjektivet, men bruk det for å beskrive vedkommende.

Eks1:
- Jeg synes den hunden var ekkel og skabbete.
- Du er ekkel og skabbete.

Eks2:
- Jeg synes denne kjolen er for stram.
- Du er for stram.

Eks3:
- Jeg synes lyden i den trompeten var skingrende.
- Du er skingrende.

Morsomt her.
Morsommere i virkeligheten.

15 comments:

Anonymous said...

Du er morsommere i virkeligheten.

Hanna Hvattum said...

ouch! haha...

Anonymous said...

Beklager, men "denne kjolen er for stram" kan kun besvares med "det er du som er for feit". Uansett hvor mye morsommere "du er for stram" måtte være =)

/* Steinar */

Anonymous said...

"du er for feit" er bare dumt å si. Med mindre man ikke har behov for kontakt da :)

Hanna Hvattum said...

@steinar: Mulig du nettopp kjøpte deg en plass i Humorhjørnet. Men jeg lover ingenting...

@alma: Samtidig er jeg enig med deg. Hanna-PK

Anonymous said...

Høres ut som gamle "So is your face" som svar på alle anklager...

Hanna Hvattum said...

Neinei, det er ikke det samme. So is your face kommer senere.
:)

Arkivøren said...

Problemet med å svare "det er du som er for feit" er at det kan bli besvart med "DU er feit".

Anonymous said...

Jeg liker denne leken, skjønt jeg pleier å bytte ut "du"-delen med "din mor". Irrasjonelt artig for meg, irriterende for alle andre.

Hanna Hvattum said...

SPOILER ALERT!
Her ramses det opp morsomme uttrykk, som vil være å finne i senere poster av Humorhjørnet, i hytt og gevær. :)

Anonymous said...

Hvor blei det av "mor di er..." ?

Hanna Hvattum said...

Ble av? Det er da både nevnt av Nina Marie og i en fremtidig post i Humorhjørnet.

Anonymous said...

Min bror sier alltid 'sa brura' i ulike sammenhenger.

Hvis vi ser fotball og noen misser ei pasning sier f.eks. jeg: "Ah... Den var litt for lang!" - Sa brura! Kommer det fra slampen i godstolen.

Eller hvis han beskriver plenen sin om sommeren: "Vi har gjoedsla mye saa den vokser ganske godt. Sa brura." Og saa ler han.

Selv deler jeg ikke alltid den humoren;-)

Anonymous said...

DU er velkommen etter...

Hanna Hvattum said...

@ybk: Kan man skylde det at kommentaren din har ca null sammenheng (men mye sarkasme) på tidspunktet?

@elisabeth: Comin´ up! Personlig synes jeg Sa Brura er en god klassiker :)