Friday, January 18, 2008

Mor og barn

Under en familiemiddag i jula oppdaget jeg en Riga Balzams, 45% alkohol stående på bordet og måtte spørre min far hva det var. Han hadde kjøpt den vesle flasken på tur i utlandet. Farmor så litt bekymret ut; ett glass vin til maten er ok, men hun mente at 45% var alt for nærme 100. Som en hver god mor ville gjort kom hun med en formaning. Forsiktig med den, Per, sa hun. Som en hver god sønn ville gjort svarte han tvetydig nok til å unlippe dårlig samvittighet uten å forårsake bekymring. Ja, jeg er veldig forsiktig med den. Den har stått der lenge.Pappas flaske var mindre. Bildet er hentet fra SPIgroup.

2 comments:

Skantze said...

Riga Balzams er kanskje noe av det verste jeg noen gang har smakt. Anbefales ikke...

Hanna Hvattum said...

Som en hver god datter burde gjøre skal jeg teste den, så min far ikke drikker noe vondt.