Wednesday, February 07, 2007

Nei - en avvisning

I helgen var det en gutt på den festen jeg var på. Han var på alle jentene. Flere ganger. Han satset, prøvde og ble avvist, gang på gang. Etter en del runder begynte de fleste jentene å bli ganske lei. Ingen sa fra skikkelig selv, men laget hjelp-bevegelser med munnene sine til meg. Etter at jeg hadde sagt fra i klartekst to ganger uten effekt bestemte jeg meg for å kaste han ut.

Jeg dro han ut på gangen, og forklarte han at det var uaktuelt å bli på festen når han oppførte seg som han gjorde. Jeg var relativt krass, men tenkte jeg skulle være litt hjelpsom og tipset han om å ikke sjekke på to måneder, og så bare sjekke opp en dame. Han nikket og ja´et, og jeg avsluttet monologen min et hakk mindre aggresiv enn jeg begynte. Ja, sa han. Skal vi gå da?

7 comments:

Britt M. said...

hahaha! Noen er bare 'beyond help'...

Anonymous said...

...men jeg kan ikke dy meg for aa tenke at det ideelle hadde vaert aa si 'ja', la ham gaa foerst ut doera og saa laase den bak ham;)

Anonymous said...

men spørsmålet her, som ikke blir besvart, dro han hjem alene? Eller fikk han med seg noen?

LemonTree said...

weirdo...all i have to say....

Hanna Hvattum said...

Hehe... Jeg kunne lurt han. Det hadde antakelig vært beste løsning.

andy, svaret er "jeg vet ikke". Jeg ble så vanvittig sint at jeg gikk hjem. Forfallet var rett og slett totalt på et tidspunkt, og fordi jeg ikke var han hadde jeg selvinnsikt til å både skjønne og ta konsekvensen av dette.

Hanna Hvattum said...

og: sannelig! Elisabeth, du eksisterer fremdeles! Hvordan er været i din nærhet? :)

Anonymous said...

Joda, jeg eksisterer saa absolutt! Har det saa fint i utlandet atteh...og skal til troenderhovedstaden i paaska. Vaeret her? Hadde du spurt torsdag kunne jeg sagt snoe! Ordentlig snoe med tre snoemenn foer kl 9 om morgenen... Hadde du spurt i helga ville jeg sagt at det var omskiftelig, med vind og regn og sol og hagl. I loepet av ca en time. I dag? I dag er det bare regn. Se hvor jeg bryr meg! :-)