Wednesday, February 14, 2007

Martingoestoschool

Nok et tilskudd på bloggveven, men ikke hvem som helst denne gangen... Min lillebror, Martin, flytter til New Zealand 15/02.07 og skal bo der i fire år. Han skal ta en bachelor i fine arts. Man kan ikke komme lenger unna Norge enn New Zealand, det er på den helt andre andre siden av jorda. Derfor har Martin laget en blogg, så de som er glad i han her kan se hva han driver med der.Martin fikk en bok til jul som handlet om hvordan man skal te seg mot de innfødte på New Zealand. Etter å ha lest et stykke om hvordan man oppfører seg mot fremmede kom quizen:
Når du treffer vaskehjelpen i gangen...
a) ...klager du over hvor dårlig det blir vasket.
b) ...ser du ned i bakken og løper forbi.
c) ...stopper opp og slår av en prat om været, livet og helsa.

Det er lov å gjette.

4 comments:

Britt M. said...

Jeg krysser fingrene for at det ikke er alternativ a) som er riktig. ;)

Marianne said...

hvis de ligner bare Litt på australiere, er det c) som er riktig:)

LemonTree said...

lættis...tipper c jeg og...med mindre det ikke er en vaskehjelp som ikke kan engelsk...eller et annet språk jeg forstår..hmmm..da hadde jeg kanskje valgt b...men jeg hadde aldri sett ned dah..mer opp og smilt... like this :o)

savner deg jeg hanna..

nuss

Hanna Hvattum said...

Det riktige svaret er helt riktig c)
Gratulerer!
:)