Tuesday, February 27, 2007

Tvungen saks

Aas sa Da tar vi stein-saks-papir, med tvungen saks første gang.
Telle sa Ok.

Aas: Saks.
Telle: Papir.
Ass: Hva skjedde nå?
Telle: Papir?
Aas: Tvungen saks betyr at man skal lage saks første gang.
Telle: Men det er jo teit.
Aas: Nei. Det som er teit er at du tok papir, selv om du visste at jeg skulle ta saks.
Telle: Men jeg tenkte at du trodde jeg skulle ta saks, og da ville du ta stein for å knuse meg, og derfor tok jeg papir for å slå deg.
Hvattum: Logisk.Telle.

5 comments:

Anonymous said...

tvungen betyr mindre...
Helvetes folk, ingen følger reglene lengere!

Marianne said...

tvungen saks? hva er vitsen hvis man vet det da?

Anonymous said...

Jeg leste "tungen" veldig lenge.. Kan det ha noe med bildet å gjøre?

Hanna Hvattum said...

jeg har hørt litt rundt, og vitsen er å teste hverandres tempo, osv. Men sier man ja til tvungen saks, så sier man ja til tvungen saks, selv om man synes det er teit:)

takk for besøk, Kristin!

Margrete said...

Jeg ville gjort som Telle. Fantastisk logikk! :)