Sunday, January 22, 2006

Glede

I dag satt det masse folk og så på fotballkamp i Daglighallen, og jeg kunne høre det når noen scora. Denne plutselige gleden gjør meg glad. Men hvorfor finnes den ikke flere steder?

Jeg tror det er fordi det er en del gleder vi forventer, en del gleder som ikke overrasker oss i det hele tatt. Et eksempel på dette er at når favorittartisten min komme med ny cd. Jeg vet at det komme en eller annen gang, man hører at han har gått i studio og slippdatoen slippes noen måneder før. Og når cd'en kommer i butikken er det ikke slik at jeg overrasket jubler når jeg endelig står med den i hånden. Derfor vil jeg glede meg litt over noen ting her;

- Fiona Apples nyeste cd, Extraordinary Machine, som kom i 2005. Særlig er Tymps en fin sang, og teksten i tittelsporet gjør meg glad. Kanskje til og med litt kampglad? "Be kind to me, or treat me mean. I'll make the most of it, I'm an extraordinary machine"
-
John Mayer Trios album Try! som kom i 2005. Særlig liker jeg Vultures og Another Kind of Green.
- Samfundet og Klubbstyret. Litt spontan glede var det nok da jeg i høst fikk vite at jeg var kommet med i Klubbstyret, men jeg gleder meg over det fortsatt.
- Nye bekjentskaper. Det kan man glede seg over hele tiden.
-
The Real Ones-konserten jeg var på i høst. Felespillende, dansende og herlige... Også sa de at jeg var søt.
- Norsk humor.
37 og 1/2 er en av de filmene jeg har ledd mest av det siste året, men jeg gråt en skvett også.
- De nye øretelefonene mine. Glede...
- Impro. 4 timer lek i Black Boksen, det gjør meg ingenting!
- Den dagen Andrew og jeg satt på kontoret sammen og så musikkvideoen til det bandet med de som er gift, og den ene spiller piano og den andre trommer, og jeg har sjeldent ledd så mye...


Hva gleder du deg over?Øretelefoner! (Jaaaaaaaaaaaaa!!!!!)

9 comments:

Anonymous said...

Er dette Thanksgiving day med Oprah Winfrey? :) Jeg er takknemlig for at alle rundt meg og jeg selv er friske nå.

Hanna Hvattum said...

Oprah, jeg elsker deg!! Lenge siden sist, skal vi ta en ettermiddag snart? ;)

Anonymous said...

oprah er tykk!

Anonymous said...

37 og 1/2 er æsj!

Hanna Hvattum said...

Kristin; Oprah er en kvinne med former. Anonymous; Det er din mening. Den må du gjerne ha. Men jeg kommer til å leve lengre enn deg, for jeg lo under store deler av filmen. Når de gjemmer seg for dugnad, og går gjennom bakgården utkledd som nissen og Rudolf... Ubetalelig! Men jeg er forelsket i Jan Gunnar Røise, så jeg er definitivt ikke nøytral.

Anonymous said...

Jeg har personlig aldri vurdert å se 37 1/2, som matematisk betyr 18,5. 37x1/2=37/2=18,5, ikke sant? Så tittelen burde vært 37,5.

Jeg vil forresten gratulere anonymous og Kristin med å avvise Hannas initiativ til å nevne noe dere er glade for.

En ettermiddag sammen? Vi kan dele en oppfatning av delt tid og rom på et åndelig nivå.

Anonymous said...

Jeg blir veldig glad av å ha andre glade mennesker rundt meg:)
Det blir jeg da, forbildet mitt blirda den slanke, kjekke Tom Yorke som også kjempe for naturen på sin måte.

Hanna Hvattum said...

Jeg er veldig glad i å spise lunsj med Kristin. Og Ida, når hun har tid. Dessuten er jeg glad i Klubbstyret, sælig hun kitche, litt lave fra Flisa.

Anonymous said...

jeg er også veldig glad i å spise lunsj med ho litt høye, kærue jinta fra Oslo:) Også Ida som jeg bare en sjelden gang har hatt gleden av å spise sammen med...