Wednesday, January 18, 2006

Coin operated boy

I dag har jeg endelig fått kjøpt ny lyspære til taklampa.

Det er ikke en normal lampe. Der er ikke en normal pære.

Epilog: En sen aften la en ung pige seg i sengen sin. Hun trengte en god natt søvn, fordi hun neste dag skulle jobbe med en eksamensoppgave, og trengte å være uthvilt. Men til sin store forskrekkelse oppdaget hun plutselig at lyset fortsatt lyste! Hadde hun ikke skrudd det av? undret hun seg stille. Jo, kunne hun konstatere. Det hadde hun.
Da hun fryktet at det kunne være noe feil med elektronikken tenkte hun at det var lurt å ta lyspæren ut av lampen, og prøvde å gjøre så. Hun trykket der det så ut som om man skulle trykke, men uten hell. Hun dunket lett, og håpet på at dette ville hjelpe, men også dette uten hell. Så dro hun i lyspæren, i frustrasjon, og plutselig lå pæren på gulvet i tusen knas. Fordi det nå ikke var noe lys på rommet valgte hun å hoppe fra stolen, opp i sengen, legge seg og støvsuge neste morgen.
Ja, vi lager en type lysrør som ikke passer til lampa! Det er moro, det...

Det er en kringlepære, type lysrør. Så jeg stiller meg på den høye stolen, med fare for kraftig nedrykk, og er klar til dyst. Men pæren vil ikke inn! Etter at jeg har holdt på ti minutter, og selv ikke Kristins råd hjelper, spør jeg Jonas om hjelp. Han får det heller ikke til. Men han tipser meg om at jeg kan ringe utleiern.

- Hei, dette er Hanna, jeg leier av dere og jeg får ikke satt inn pære i taklampa jeg har på rommet. Er det noen triks?
- Noen triks? Det er ikke så vanskelig å sette i en pære.

- Vel, den er relativt vanskelig. Vi sliter med mer enn en av de taklampene.
- Kanskje du kan spørre en gutt om hjelp?

7 comments:

Anonymous said...

Jeg ville ha dratt ut kontakten - criøzt.

Hanna Hvattum said...

Ja, det var faktisk et veldig godt poeng. For jeg ville ikke dratt ut kontakten hvis det var en lampe man kunne gjøre det med. Jeg er jente, jeg er ikke dum. Coin operated brain that's broken...

Anonymous said...

Å, det var en taklampe? :) Beklager - tilgitt?

Hanna Hvattum said...

Tutta befaler; Tenk før du skriver.

Man kan ikke tilgi før man tror på synd. Og det er vel ikke en synd å misforstå?

Anonymous said...

Skjønte du ikke at alt var ironisk? ;)

Hanna Hvattum said...

Jeg skjønner ikke ironi. Ironi er for folk som er morsomme. Jeg prøver å unngå å være det... ;)

Anonymous said...

kommentaren fra huseieren; PRICELESS!

Skulle ønske det var jeg som kunne si sånn til en jente -- å komme unna med det.