Tuesday, October 02, 2007

Kjærlighet

Hun tok opp en hengelås fra sekken sin og fortalte at i Riga, der hun hadde vært i helgen, finnes det en bro hvor elskende drar og henger opp en hengelås, låser og kaster nøkkelen i vannet. Da vil kjærligheten deres vare evig.

Det er så mange som har låst fast kjærligheten sin at broen ikke tåler vekta, og de må begynne å fjerne noen av låsene.

Hun holdt rundt hengelåsen sin, en ganske stor og fin en i gull.
Hun låste den opp og igjen noen ganger.
Hun hadde skrevet navnet sitt på den med grønne bokstaver.

Hvorfor hadde du en hengelås i sekken nå? spurte jeg.
Den er til treninga, svarte hun.Lovelocks.

4 comments:

Anonymous said...

Buuhuuu...jeg var ogsaa i Riga i helga, sort of (egentlig bare torsdag kveld paa gjennomreise men likevel!), men jeg klarte ikke aa faa med meg denne brua. Maa nok dra tilbake, ingen tvil om det. Med eller uten hengelaas:)

Anonymous said...

Bare... Hva skjer med kjærligheten til de hengelåsene de fjerner?
Kunne de ikke bare forsterket broa i steden?

Anonymous said...

Det er vel en grunn til at skillsmissetallene i Riga er høye?

Panama said...

ååå den så jeg ikke før nå. den var vakker. klem