Wednesday, October 31, 2007

Fornemmelse av galla

Du våkner klokka ett og er ikke overraskende uthvilt.
Du går til butikken for å handle tomater og på veien treffer du en bekjent i kjole og hvitt.
Du åpner lommeboka og der ligger det en dalje. Du pleier å ta av daljene når du danser.
Du går fra butikken i nr 2, og stopper ikke før du står utenfor nr 8. Du minner deg selv om at du bor i nr 6.

Du har en fornemmelse av galla.
Men det kan ikke stemme.
Du er en flittig student som stod opp klokka ni for å dra på forelesning.
Du trente vekter på fengselstoma før du dro på skolen.
Det regnet boller og du spiste tre stykker til frokost.
Det kan ha vært en drøm.
Pose! Definitive spor av galla på kamera mitt.

5 comments:

Anonymous said...

Det er sikkert hyggelig, og folk er velkledd og alt det der, men det er ikke galla av den grunn.

(joda, noen svært få går i galla, men at enkelte stikker fjær i rompa, gjør ikke resten til høns)

That aside, det var antagelig svært artig, særlig det med gjærbakstnedfallet.

Anonymous said...

Nåja, «galla» under UKA (og på studenterarrangementer i Trondheim generelt) har alltid vært forstått som «studentergalla», altså hva som nå er det peneste du har her oppe. Sånn sett synes jeg ikke det er galt å kalle det galla.

Når det er sagt, så jeg opptil flere jenter i jeans på H-helg, og det synes jeg kanskje er å strekke det litt vel langt. :-)

Anonymous said...

Hvem er de pene menneskene i galla på bildet ditt?

Anonymous said...

Den tilgjorte karen med kjole og hvitt og nakken ut av ledd er tydeligvis meg.

Aiaiai....

Hanna Hvattum said...

@nc: Ville det blitt like kult om det het "Fornemmelse for litt-pyntet fest"? Jeg tror nei.

@steinar: Enig, det er å strekke det veldig langt.

@anonymous: De er modeller.

@em je: Du er vakker. :)