Wednesday, October 24, 2007

Bliss

Bliss is a constant state of mind, undisturbed by gain or loss står det på teposen min når jeg legger den i tekoppen. Jeg har nettopp lært meg å kjenne på følelsene mine og når jeg først har startet å kjenne etter er de ganske mange. De er ikke undisturbed by gain eller loss eller noe annet. De er disturbed hele tiden, og det er helt greit.

Før var det ikke greit. Før var jeg fjortis, femtis og jeg strevde med å forstå verden. Jeg laget rammer rundt meg for å skjønne hvor jeg var og enkle svar på det vanskelige. Så brukte jeg mange år på å revurdere rammene og de enkle svarene, rørte godt rundt og endte opp 23 år gammel, rutinert og uten minne av hvorfor jeg hadde problemer med tid da jeg var yngre. Og plutselig skjønte jeg at bliss is a constant state of mind, og det er boring. Det er nummen. Det er ikke bra.

Det er ikke farlig å føle.

2 comments:

Anonymous said...

Det er heller ikke farlig å miste kontrollen for en liten stund, eller la noen andre bli bedre kjent med deg, eller å tenke på hva og hvis og om.

Hanna Hvattum said...

Det er skummelt.
Men det er ikke farlig.