Tuesday, December 13, 2005

Lekkasje. Hvor sa du?

I dag jobbet jeg alene fra seks til halv åtte. Det var ikke så mange kunder.

Men noen var det. Blant annen en mann som skulle ha en bok om menneskekroppen. Han hadde nemlig blitt lagt inn på sykehuset for 20 år siden, fordi det var noe tull med testiklene hans. Legen hadde satt en sprøyte i pungen, for å bedøve. Senere hadde han ikke kunne få barn med sine kone, og nå tenkte han at han skulle lese litt i "Menneskekroppen" for å finne ut om det kunne ha noen sammenheng. Jaha. Jeg tror denne boken er litt for generell til å si noe om det temaet.

Så begynte han å fortelle at han hadde andre problemer også. Blant annet med ukontrollert lekkasje. Han var avhengig av Tena. Jaha. Jeg tror du burde kjøpe en fagbok som handler om det konkrete problemet du har. Du burde gå til Norli.

Han ble nervøs av det. Og denne nervøsiteten førte til opphisselse. Jaha. Jeg tror du burde gå til en lege. Tror du ikke det? Og jeg tror ikke dette er boken du ser etter. Vi har ikke den boken du ser etter...

No comments: