Tuesday, November 20, 2007

I observe

Hva er din gave?
Jeg er flink til å se. Den siste måneden har jeg blant annet sett:

- en veske med en blekkflekk i bunnen
- en bitteliten baby som hadde like fin hud som mammaen sin
- en jente på bussen som beveget munnen til musikken i øretelefonene
- en gutt på datasalen som så på en TV-serie på en data mens alle andre skrev oppgave
- en bok med tørket kaffesøl
- noen som hadde gått seg vill på Clas Ohlson
- en gutt som hadde klippet seg selv og hadde tre hårstrå som var lenger enn resten
- tre jenter som var like høye, lignet på hverandre og lo sammen

Hva kan jeg bruke det til? Vet ikke.
Men det er sannelig menneskelig og vakkert.
Og en jente med en skilpadde på hodet.

7 comments:

Mari said...

Eg er flink til å lære namn og bli kjend med folk. Og få dei til å stole på meg. Og til å snakka med dei.

Elisabeth said...

Jeg har sett ei skrivebok med skinnomslag der det er printet paa skinnet:

Walk in the rain
Smell flowers
Stop along the way
Build sand castles
Go on field trips
Find out how things work
Tell Stories
Say the magic words
Trust the universe

Og jeg er ingen poet eller newagefanatiker, men jeg ble litt fascinert av at noen laget tekst utenpaa ei bok for aa inspirere folk til aa skrive inni boka. Kom helt tilfeldig over den, men falt pladask :)

Panama said...

Trust the universe. Det skal jeg begynne med.

Anonymous said...

Fnis, er det Marie?

I så fall er jeg flink til å kjenne igjen bilder av Marie.

Agnete said...

sånt kan man egentlig bare bruke til blogging.
gjør det :)

Akhtar Chaudhry said...

Jeg beveger munnen til musikken, er ikke det normal? Ser folk på meg?

Anonymous said...

jeg har sett en jente skrelle en klementin som en appelsin på forelesning

det fniste jeg av

fin post:)