Thursday, November 29, 2007

Hanna bruker større deler av språket, del 8 (1. og 2.)

1.
Jeg er ung og lovende,
sa jeg.
Jeg er kanskje ikke så lovende.

Jeg er kanskje ikke så ung heller.

Hvor gammel er du? spurte han.
23 år, sa jeg.
Det er da ingen alder, sa han.

Det er da ingen alder. Inn i språket med det.

2.
- Jeg tror du ville likt henne. Hun er...
- Ordentlig?
- Neinei, ikke ordentlig, hun er skikkelig.
- Uff, skikkelig!?
- Ja. Eh. Hva er du?
- Jeg er ordentlig.
- Åja. Da mener vi forskjellige ting. Hun er... Helstøpt.

Helstøpt. Inn i språket med det.

2 comments:

Lars Nersveen said...

2'ern var innmari kul, rett og slett!

Anonymous said...

2'ern har en feil. Hvis man leser, den med litt uvilje så kan man få seg til å tro at at Hanna ikke er ordentlig/helstøpt. Ingenting kan være lengre fra sannheten.