Thursday, August 23, 2007

Nærbutikk

I dag startet jeg dagen på et legekontor. Nei, det er ikke en bakterie. Det er nok virus. Du må bare slappe av. Ok. Må man, så må man.

Jeg tar bussen tre stasjoner og går innom nærbutikken på veien hjem. Banan, honning, melk. Ok, jeg tror jeg har det jeg trenger.

Jeg tar det jeg har og legger det ut over kjøkkenbordet. Jeg varmer melken og tar en skje honning i en kopp. Jeg er klar for å bli frisk.

Vent. Jeg har glemt å handle papirlommetørkler. Ok, jeg går til nærbutikken (den er veldig nær) og handler det jeg har glemt. (Hei, igjen.)

Jeg setter meg i sengen og drikker melk med honning. Den er akkurat passe varm. Halsen min føles fin og glatt på innsiden. Nesten som silke, sammenlignet med i går. Jeg legger meg ned i sengen, og lukker øynene.

Vent. Jeg har glemt å handle nesespray. Jeg får nesten ikke puste når jeg ligger på siden.
Ok. Jeg kan ikke gå til nærbutikken enda.
Ikke før damen i kassen har gått hjem.Se så glad hun ser ut. Mmm, nesespray...

3 comments:

Anonymous said...

Det er ikke så sunt å bruke for mye nesespray. Da blir det farlig.

Les pakningsvedlegget nøye.

Anonymous said...

Bruk saltvann!

Hanna Hvattum said...

De har ikke saltvann på Bunnpris... Og jeg var ikke i stand til å komme meg lenger unna mitt eget hjem enn tre meter (nærbutikk!). Men jeg er forsiktig.

(Jeg orket forresten ikke vente, og damen så rart på meg da jeg kom mot kassen for tredje gang på to timer.)