Monday, August 13, 2007

Alt man rekker på et døgn

lørdag kveld;
23.50: Jeg går ut døra hos mamma. På rommet ligger klær strødd og på piano ligger en bunke skrivebøker. Ting som bor i Trondheim sammen med meg. Og på nattbordet ligger billetten. Oslo - Trondheim, 22.15, søndag kveld.

00.30: Jeg ankommer Rockefeller for frivilligfest. Vi danser, vi drikker, vi bades i sjampanje. Det er det man får igjen for å jobbe uten lønn.

03.30: Jeg ankommer nasjpeigel. Vi prater, vi drikker, vi søler whiskey på gulvet. Det er det man får igjen for lite søvn.

09.00: Vi drar fra nasjpeigel til 7/11, og kjøper kjøttdeig som blir til hamburger. Jeg sovner.

18.42: Jeg våkner. Vi spiser frokost, vi prater og jeg kjenner at jeg begynner å få litt dårlig tid. Det er det man får igjen for litt dårlig planlegging.

21.30: Jeg ankommer min mors leilighet. Jeg pakker så fort jeg kan.

21.50: Mamma antyder første gang at jeg begynner å få litt knapt med tid.

21.55: Mamma antyder at jeg burde gå.

21.58: Mamma gir meg penger til taxi, mens lillebroren min bærer kofferten ned trappene.

22.05: Jeg sitter i en taxi, med en mørk engel bak rattet. En reddende engel.

22.14: Jeg løper gjennom galleriet mot spor 6.

22.32: Bussjåføren snakker i mikrofonen. Vi er litt sent ute, men er snart klare for avreise.

22.55: Bussjåføren snakker igjen. Da er vi klare for avreise, beklager forsinkelsen.

Jeg er svett, jeg er trøtt og jeg har spist et måltid for lite. Og jeg smiler. Det er det man får igjen for bra folk, fin musikk og late dager.
For en sommer, for et liv.
Oslo! Jeg var der.

2 comments:

Panama said...

Er du her nå? Beibi, jeg har savnet deg!

Hanna Hvattum said...

Jeg er her! Jeg har savnet deg og, og gleder meg til å se deg! Det er fullt kjør på samfundet, vi selger kort til alle de nye og styrer rundt. Men snart; te og vafler, baby? :)