Monday, March 26, 2007

Bite your tongue

I går var Marte og jeg ute etter mørkets utbrudd. Marte bestilte kaffebaileys av en bardame som måtte forklares at "baileys først, så kaffe, hvis ikke skiller det seg". I det Marte skal betale kommer en annen ansatt ut av kjøkkenet, og spør: Å, selger vi kaffebaileys?
Nei, svarte jeg. Marte er bare så deilig at hun får likevel.

Da jeg hadde servitørundervisning på hotell- og næringsfag lærte jeg at hvis du ikke har noe smart å si, bit i tungen. Det er vondt, men hvis du holder munnen lukket mens du gjør det er det ingen som ser hvor dum du er.Her biter denne unge piken seg i tungen, og unngår dermed å se dum ut.

6 comments:

Anonymous said...

Det er ikke bare bare å være ute etter mørkets frembrudd.

Men en burde bite seg i tungen for å unngå slike utbrudd.

Hanna Hvattum said...

Hehe... Ja, og kanskje snike seg hjem når ingen ser en?

Anonymous said...

hvor feil tar jeg når jeg spekulerer på om det bildet der er fra "The road to Avonlea"?

Forøvrig var det en gang i tiden en gylden regel som sa i Norge at man ikke hadde lov til å sprite opp drikke, bare blande ut. Derfor også brennevin oppi først. Dilldall etterpå. Kaffebaileys... skiller seg, er det nå så viktig. Drikkes best av shotglass og da gjerne mange på rad. Sånn for å sikre at byturen blir minneverdig dagen derpå.

Hanna Hvattum said...

Det stemmer godt at det er en lov, også i dag. Godt poeng, og ikke minst; viktig.

Minneverdig? Eller antakelig minneverdig? :)

(Bildet er selvfølgelig hentet fra et bildesøk på google: bite your tongue. Ellers har jeg lite oversikt over hva bildet har bedrevet.)

Anonymous said...

dere var ikke tilfeldigvis på nabon...?:P

Hanna Hvattum said...

Hehe... Nei. Jeg prøver å være snill mot stedet ved å ikke nevne navn:)