Saturday, September 27, 2008

100%

Noe har fått meg til å tenke at vi har dårlig tid.
Eller lite tid.
Nei, vi vet ikke hvor mye tid vi har!
Sammen eller alene. Jeg får følelsen av at vi må verne om noe, vi må nyte, vi må trekke inn i fulle åndedrag og vi må gi glede.

Jeg spiser grønnsaker og feta til middag, går en tur, drikker te og spiser honningmelon. Går på konsert med en venn.
Eller. Jeg får besøk av en venn, vi lager wok, vi spiser sjokolademousse, jeg går på quiz med bra folk.
Eller. Jeg er syk. Jeg ligger i sengen hele ettermiddagen. En venn lager middag til meg, jeg vet ikke hva det er og det ser rart ut. Det smaker godt etter hvert.

Det er uviktig.
Ikke gjør det jeg gjør!

Det gjelder deg også, Hanna; ikke ap etter deg selv, gårsdagens deg-selv.

Ikke lag wok, bare fordi det føltes riktig i går.
Hva vil du?

Jeg vil våkne hver dag og velge.
En dag har jeg ikke lenger valget.Illustrasjonen fant jeg da jeg googlet Enjoy life.

2 comments:

Maria Amelie said...

fin fin tekst.
hm.. nå lurer jeg på om den jammen meg kommer til å ha påvirkning på min dagplan idag:-)

Hans Christian said...

Herlig om livsnyting!