Saturday, September 22, 2007

Råd

Ståle setter seg ned ved bordet vårt, og han aner ikke hva han har begitt seg ut på.
- Kommer dere fra Trondhjem?

- Nei, nei og ja.


Vi samtaler seg som hør og bør. Og etter en stund spør Ståle:
- Kommer dere fra Trondhjem?

- Eh... Fortsatt: Nei, nei og ja.


Han peker på oss (i hvert fall i vår retning), og prøver å følge med når vi forklarer. Cecilie: Greit nok, fra Oslo, bor her. Hanna; Fra Oslo, bor her. Eva; Fra Trondhjem, bor der, har bodd her, både på riktig og feil side av elva, snakker trønder eller noe. Komplisert.

Ståle konsentrerer seg, og for å være sikker på at han forstår spør han:
- Ok. Så hvis jeg skjønner dette rett så er du her nå?


Ja. Det stemmer.
Og dette, barn, er grunnen til at man ikke bør drikke så mye når man skal på byen for å sjekke.
Jeg underbygger min påstand med dette bildet.

2 comments:

Anonymous said...

Virker som en fin fyr denne Ståle...
Men la meg høre, hvordan ville du reagert om du var like full som ham, for det var vel det han antok (noe feilaktig antar jeg).


drink and drive - nurses are cute!

Hanna Hvattum said...

Hehe... La oss bare klargjøre at Ståle ikke sjekket opp meg, han sjekket opp hele bordet vårt. Altså fem jenter. Hvorav de fire andre var noe mer beruset enn meg. Likevel fikk ikke Ståle med seg noen på Three Lions. Eller på ishockeykamp på torsdag.

Ikke noen av oss, i hvert fall:)