Sunday, September 02, 2007

Fredag/lørdag

Da jeg stod opp på lørdag hadde jeg fått en mail av mamma. Hun skrev at hun hadde lest bloggen min og at hun antok at siden jeg hadde vært ute lenge var jeg frisk. Stemmer kanskje ikke helt, tenkte jeg før jeg gikk ned på Huset og vi gjorde Storsalen klar for at utenriksministern skulle komme på besøk.

Sannheten var at Klubbstyret hadde tatt opp nye folk, og fordi det var så få gamle i byen var det viktig at alle som kunne komme kom. Og jobbet til langt på natt. Det var verdt det. Da jeg kom hjem var hodet fornøyd og kroppen sliten, og jeg la klærne på gulvet og sov som et barn.

Etter Samfundsmøtet på lørdag skulle Raymond och Maria spille i Klubben. Styret være snille mot folket og gi bort pølser og brus. Jeg så på klokka og skjønte at jeg kunne slutte med det. Man går hjem når man kan, tenkte jeg og danset til musikken. Da jeg kom hjem var hodet fornøyd og kroppen sliten, og jeg la klærne på gulvet og sov som et barn.Til venstre: Fredag.
Til høyre: Lørdag.
Søndag: Vaskedag.

4 comments:

Anonymous said...

Jeg er glad foreldrene mine ikke vet om bloggen min, egentlig. (Jeg tror i det minste de ikke vet om den. =) )

Panama said...

Fint skrevet. Nå er du nok på styremøte. Med et nytt sett med nye klær. Kan vi ikke gå på Vigdis Hjort sammen? Du kan ha de samme klærne som i dag.

Klem

Karen said...

I dag skal jeg også legge klærne på gulvet. Jeg skal legge dem på teppet, ved siden av skittentøyskurven. Jeg kunne like gjerne lagt dem i kurven med en gang, men da kan det hende jeg glemmer hvor god og sliten jeg var da jeg la meg.

Du setter ord til bilder jeg ikke visste fantes!

Hanna Hvattum said...

Jeg skjønte i sommer da pappa spurte om det var det en fin fest, fordi jeg var på cafe kl åtte om morgenen, at de får med seg alt.

Takk, Panama. Du er alltid velkommen til meg. Selv om jeg har på pysj.

Karen, det var veldig hyggelig:) Håper du våknet uthvilt og fornøyd!