Monday, June 04, 2007

Fri

Jeg er nok en av få som har en uke fri i eksamenperioden. Friuken har jeg brukt til å vente på å få utdelt hjemmeeksamen. Dette er en liste over andre ting jeg har gjort:

- Snudd døgnet (veldig lurt)
- Syklet
- Gått på café
- Sittet i gresset
- Sittet på benk
- Sittet på brygge
- Spist lang frokost
- Sydd en veske
- Lest mange skjønnlitterære bøker

I dag var det igjen tid for å stå opp tidlig. Klokken åtte våknet jeg til tonene fra et album om en svensk flyger som kræsjer og kræsjer, et album jeg har fått og som til dags dato er noe av det hardeste jeg eier. Da jeg la meg i går tenkte jeg at det ville vekke meg, no more hours upside down, frk. Hvattum. Etter ti minutter hadde jeg vendt meg til det, og tenkte som jeg pleier at det var idioti å stå opp. Så skjedde noe uventet: Jeg stod opp likevel.

Jeg spiste ikke lang frokost, jeg syklet ingen steder; jeg gjorde meg klar for eksamen.
Og oppdaget at jeg hadde startet dagen med å ta på meg undertøyet på vranga.Det er ikke det, vettu.

3 comments:

Anonymous said...

Så med andre ord; ikke en like klar og gjennomtenkt morgen som først antydet da...?

Anonymous said...

Så uskikkelig av deg med undertøyomtalen. Så imponerende at du holder bloggskrivingen gående. Oprah er ikke student lenger :( Hun har flyttet til Oslo og jobber.

Hanna Hvattum said...

@ladybug: Skarpt observert:)

@jerry: En gammel kjenning! Sannelig:) Hva slags arbeid bedriver du i Oslo?