Thursday, June 21, 2007

Enough said, del 1

I forrige uke kom det en fyr heseblende inn mens jeg satt i Betonghaven, og spurte marihøna som var på jobb om han kunne få en plastpose. Hun lette litt mens han trippet rundt foran baren. Jeg har bare en diger, svart søppelsekk. Går det bra? spurte marihøna. Ja, svarte trippefyren, det går fint.

Jeg ble nysgjerrig. Hvem trenger en plastpose, og bryr seg ikke om størrelsen? Hva skal han bruke plastposen til? Jeg spurte. Hva skal du bruke plastposen til? Han så litt forlegen ut. Jeg har en kamerat. Han er litt dårlig. Han skal ta taxi hjem.

Enough said.

1 comment:

Anonymous said...

høres ut som en god kompis dog. De fleste ser sitt snitt og stikker av når det begynner å leke væske ut av kompisene sine. Uansett hvilken type.

Come to think about it, det vanligste grunnen til oppkast i taxi er selvforskylt. Da lar jeg også kompisene mine finne veien hjem selv. De laga problemet, de får løse problemet!