Wednesday, October 11, 2006

Hanna lærer om Gløshaugen, del 1

NTNU, universitetet jeg går på, er delt i to store campuser. Dragvoll, der jeg går, har man sos.ant., musikk vitenskap, teaterfag og mange andre fag som utdanner deg til arbeidsledighet.
Gløshaugen utdanner sivil ingeniører.

Jeg kjenner ganske mange som går på Gløs. Blant dem er Cecilie, som går siv.ing. elektronikk. Jeg er ikke veldig flink til å skille mellom hvilke fag Gløs-folka går på. For meg er Gløs en greie.

Så en dag prøvde Cecilie å opplyse meg litt:
- Hanna, hva driver en kjemiker med?
- Eh... Kjemiske ting?
- Bra! Og hva driver en fysiker med?
- Fysiske ting?
- ...Dette er Cecilie!

10 comments:

Anonymous said...

Jeg vet svaret: driver ikke fysikere med ting som sier "bang"? Eller var det kjemikere...?

Anonymous said...

Fysikere kaster ting opp i lufta, og blir henrykt når de kommer ned igjen.

Hanna Hvattum said...

Hvorfor sa ikke Cecilie det da jeg svarte at de drev med fysiske ting? Jeg trodde hun var stille i en ode til mitt svar... :)

LemonTree said...

hEhEheeee...lættis...men de gjær jo strengt tatt det altså...fysiske ting...hehe..

Anonymous said...

Ser ut som venninnen din hoppet over det viktigiste temaet rundt Gløshaugen -- Hvilke linjer har høyest jenteprosent??

For å gjøre et potentielt svar langt. KJEMI KJEMI KJEMI ÜBERALLES. Det er ingen annen grunn til at snabel og alf legger lunsj i realfagskantina dag etter dag. Der det er mange jenter er det også flest søte jenter, det har vi nemmelig lært i statistikken...

Elektronikk er litt sånn blandadrops, der er det en del søte jenter, men ikke så bra som kjemi.

og sånn går det nedover til data(idi) som er definitivt verst i klassen.

Annen kuriosa er selvfølgelig at man holder arkitekt utenfor, de er ikke skrudd sammen slik som oss andre, og følgelig ikke veldig interessante...

Hanna Hvattum said...

@Darjan: enig. uten tvil:)

@andy: Det er et godt poeng. Hun skulle fyldt meg inn noe mer der, for jeg besøker henne på Gløs innimellom for å titte på jenter... Eller, nei? Hun kunne kanskje gitt deg et kurs på det området, hvis ikke du allerede var professor i faget;)

Jeg oppdaget til min store overraskelse for en tid tilbake at det ikke bare finnes goretex-gutter fra Oslo Vest der, men at erke-nerden fortsatt eksisterer.

Anonymous said...

joda, men adversen av høy jenteprosent er lav gutteprosent og vice versa. Man skulle jo da tro at det ville være alle jenters drøm å spise lunsj med idi-gutta... men du nevnte noe om erkenerden.

Joda flannelskjorte, høyvannsdongeri og colabunn lever i beste velgående. Ville kanskje ha prøvd meg på marin, bygg eller geofag hvis jeg var ute etter gutter. Mye rart der, men hvis man får skilt klinten fra hveten så er jeg overbevist om at det finnes et og annet siklebare mannebein på de tre linjene!

Simpson said...

Hanna, resonnementet var så bra at jeg kunne jo ikke ødelegge det. Men kjemiske ting sier av og til bang, og fysiske ting kan være ting som kastes opp og så kommer de dalende ned. Men det lærte jeg da før gløs! Og leter du etter gortex-gutta, må du lete etter indøk'ere!

Mari said...

Indøk, ja! Der har du voks-sveis og skjorte kombinert med ein herleg frekk arroganse og kanskje, om du er verkeleg heldig: Ari Behn-ssss.

Ellers kan du bli med i UKA og økonomiseksjonene. Der treff du Indøkarane!

Hanna Hvattum said...

Ok, men da vet vi hvor vi må dra. Noen som skal være med å sjekke indøkere?