Saturday, September 23, 2006

minnebok

Oslo er min minnebok. Trikken (t-banen) mellom Voksenlia og Midtstuen er ungdomsskolen. Ris-området er videregåendeminner. Helsfyr er første videregående. Samson på Majorstue er andre videregående. Bislett er tredje videregående. Grønland er EO. Den Gode Cafe er date og Kubaparken er 17.mai-feiring med gode venner. Grindbakken barneskole er fotball og henging. Det er forelskelse og baksnakking, utslåtte tenner og bein som ikke ville gå samme vei som meg. En rød nisselue og en rosa genser. Det gule huset er åttende klasse. Juskjellern er det første friåret mitt. Le Rustique er sommerferie og late dager i bakgater.

Og da jeg gikk fra nettopp denne cafeen med to venner forbi et kjent hus i Majorstuveien måtte jeg sjekke ringeklokka. Og der stod det fortsatt Gleichgewick.Her bodde Kuba og Bolek mens vi gikk i andre klasse på videregående. I min minnebok er de noen av menneskene som har god plass, og som det ikke er punktum bak.

3 comments:

Anonymous said...

Du må bare lese i minneboka litt oftere... (evt ta dette som et dårlig forkledd hint om å komme på besøk oftere....)

Hanna Hvattum said...

pent plassert:) (hadde ikke skjønt den hvis ikke det hadde vært en parantesforklaring. jeg velger å skylde på at jeg leste den uten briller.)

LemonTree said...

åååååh...minner er kos!