Thursday, February 16, 2006

Ett stk naken nabo

Jeg har sansen for nakne naboer. På en viss avstand. Det at man kan bo i et strøk som er mer tettbygget enn der jeg vokste opp, og likevel leve uten gardinene igjen til en hver tid.

Og på et tidspunkt klarte jeg å dele dette med Jon Harald, bedre kjent som ledern for Svurr-menighetene, avdeling Trondheim. Til stadighet kommer dette opp i situasjoner hvor avdeling Trondheim samles, og jeg har vendt meg til å bli mobbet for det. Men da vi satt på kjøkkenet hans og spiste middag på tirsdag uttalte jeg, tilsynelatende til alles glede, nok en gang at "Ja, jeg liker jo å ha en naken nabo å hilse på". I samme øyeblikk kom en av hans samleiere inn i rommet.

Jeg hadde glemt hvor pinlig det var første gangen jeg delte denne velkjente hemmeligheten med noen. Og strengt tatt hadde jeg ikke noe behov for å gjenoppleve det.Tanken på de koselige kollektivene jeg har bodd i gir meg gåsehud...

7 comments:

Anonymous said...

det er nesten så man tar seg nær av den gåsehud komentaren... han var jo dessuten ganske barsk. nærmer du deg nå?

Anonymous said...

var han nakern!

Anonymous said...

naken?

Hanna Hvattum said...

Hehe, jeg har spurt deg flere ganger, men du sniker deg unna. Lite barskt av deg, men kanskje man trenger bånd for å være barsk? ;)

Og nei, han var ikke naken. Han var samleier, ikke nabo!

Anonymous said...

føler meg plutselig litt som surkål-poeten e.. og det er vel i grunnen ikke så kult...

Anonymous said...

føler meg plutselig litt som surkål-poeten e.. og det er vel i grunnen ikke så kult...

Anonymous said...

er du en kikker? ;) det er jo endel som titter paa naboene sine. men det er vel endel som ikke liker aa se naboene nakne og. jeg har sett litt av hvert, bl.a nabojenta som hadde seg paa balkongen. og samme jenta som soler seg naken. men hun gjoer det vel bevisst, saa da blir det annerledes.

mvh vil_du_kikke@hotmail.com