Sunday, September 07, 2008

Kollektivet: Utopia

I sommer lånte jeg ut et rom i leiligheten til noen som trengte husrom, før jeg selv reiste på ferie. Da jeg kom tilbake hadde noen tilsynelatende gjort hærverk på ringeklokka vår, men ved nærmere øyesyn viste det seg at noen hadde klistra opp en gjennomtenkt dymolapp.
Da jeg tok dette bildet holdt jeg over blitzen (ikke med vilje). Tilsynelatende en dårlig idé, men dette kamera overrasker til stadighet.

I forrige uke hadde vi første husmøte i det nye kollektivet. Utopia består av Gayan, Marius og meg. Jeg bestemte oss for at vi skal skrive et manifest (tilsynelatende under produksjon, vil bygge på kjerneverdiene trivsel og hygge), vi laget en konkurranse ut av å lage vaskeliste og bestemte oss for det kjønnsnøytrale ordet ordensindivid for å beskrive ukens ansvarlige.

Ordensindividet har åpenbare oppgaver som å vaske og holde orden, men er også ansvarlig for å velge ut Ukas ord. Det ordet som har uka skal man bruke mye, den uka. Denne uka:
Tilsynelatende et ord med begrensede bruksmuligheter.

Livet blir ikke morsommere enn man gjør det til selv.
Og det skal så lite til.

2 comments:

Akhtar Chaudhry said...

... det er oftes best uten blitz, om det går. Hvis det ikke går kan du evt. "myke" den opp ved å klistre et stykke hvitt papir over blitzen.. Hilsen Olivia mot blitz (ikke Blitz som i stedet, der har jeg ikke vært... selv om jeg er soialist).

Hanna Hvattum said...

Jeg har allerede en hvit lapp over. Kamera er ikke så veldig bra...
Takk for tipset likevel :)