Friday, March 07, 2008

Jesus Christ

Da lillebror lurte på hva jeg ønsket meg til jul sa jeg at jeg ønsket meg noe typisk amerikansk. Han sa at det var ganske mange ting som ligner på de tingene vi har i Norge, men jeg sa at jeg ønsket meg noe typisk amerikans likevel, hvis han fant noe.

Julaften husket jeg at jeg hadde sagt det jeg hadde sagt og i spenning pakket jeg opp en halv-storpakke; Det var en Jesus-action-figur!
På baksiden av pakken stod det, som på en hvilken som helst annen action-figur-pakke, en introduksjon til hvem figuren er: The name Jesus means "God saves". The therm Christ is a title for "anointed of God". For Muslims and some Jews, Jesus was a prophet. Buddhists say he was enlightened. Hindus call him an avatar (the incarnation of a deity in human form), and Christians hail him as the Son of God.

Det stod også noen bibelvers, litt om at han var healer, ble henrettet som ung og konklusjonen; Selv om han oppfattes på mange måter virker det som om alle er enige om at han var en bemerkelsesverdig mann.

På forsiden stod det: with poseble arms & gliding action!
*hypnose*Her er det et bilde*hypnose*
Typisk amerikansk.

No comments: