Tuesday, December 25, 2007

Nostalgi

Det er fint å være hjemme i jula.
Jeg bor på pikerommet.
Her i huset er det mange minner.På kjøkkenbenken fant jeg den gamle favoritt-kassetten min, The Beatles - Help! Det var litt ensomt å digge The Beatles da jeg var åtte år.
I skapet står Turtles-koppen min fra barndommen. Den funker fortsatt like bra.
I 1995 var familien i tyrkia. Der drakk vi eplete og spiste akkar. I tillegg startet vi å bruke bogazici på hendene etter at vi hadde vasket dem. Desinfiserende godlukt. Det kjøpte vi med oss hjem. Etter et par måneder hadde vi nesten brukt den opp. Kollektivt tenkte antakelig familien hver for seg at vi måtte spare de siste edle dråpene. Bogazicien står fortsatt på badet.
På veggen henger blant annet disse bildene.
Det øverste bilde viser Marie som sover sittende. Det ble tatt i en periode vi sovnet en del sittende. Jeg forestiller meg at det var fordi vi var redde for å gå glipp av noe.
Det nederste bildet viser meg i giraffkostymet. Det er fra utkledningsfesten jeg hadde da jeg fylte 20 år. På hylla står favorittveska mi fra videregående, en ødelagt gammel radio og en lp-spiller som ikke funker. I stua (bak døra) står det en rød tv fra 60-tallet. Den funker heller ikke.

Ikke til så mye annet enn å huske hvor jeg har vært.

No comments: