Wednesday, July 18, 2007

Meg, meg, meg

Hanna
Hei, jeg skal holde et lite foredrag i helgen. Snakke i ti minutter om et tema, og åpne for fem minutter spørsmål etterpå. Kanskje jeg skal snakke om deg...


Olivia
Ja! Hold om meg!


Hanna
Hva kan jeg si om deg, da?


Olivia
Alt. Kan dere bare holde om hvem som helst? Hva som helst?


Hanna
Ja
.

Olivia
Hva er poenget?


Hanna
Litt uvisst.

Kanskje jeg skal holde et foredrag om Hannas venner - gjennom tidene.

Olivia
Neinei, bare om meg.


Hanna
Hehe. Mest om deg?


Olivia
Bare om meg.

Epilog: Det viser seg, i research for et passende tema til foredraget, at jeg vet veldig lite om veldig mye. En faktasetning som ikke gjør virkeligheten så mye bedre av at man snur den.
Men i hvert fall litt: Det viser seg at jeg vet veldig mye om veldig lite.
En nesten-sann faktasetning.

No comments: