Saturday, May 26, 2007

Utopia

- Vil du ha? (jente i potetgullhettegenser)
- Ehm. Ja. Takk.

Mannen som sitter ved siden av meg på benken ser litt overrasket ut.
- Is this common?
- No. It´s adverticing.
- Oh. I see.

Det viser seg at han er turist på togtur i Norge. Vi snakker om Trondheim, det er en fin by, det er sant det. Men hvordan pleier været å være og hvordan er det med den sola om vinter´n? Er du student? Det har barna mine også vært. Jeg har to sønner. Også så flink du er til å snakke engelsk.
__

La oss si at det er lørdag og jeg spiser medbrakt på en benk på Torget.
La oss si at jeg sitter og skriver brev, og ved siden av meg setter det seg en engelsk turist som kommer fra 20 mil sør for Oxford.
La oss si at oddsen er veldig liten for at vi ikke ender med å snakke sammen et par timer, blir brevvenner og løser noen verdensproblemer på veien.

Sånn er visst livet når man heter Hanna og bor i Utopia.
En god dose flaks, litt at man smiler til fremmede og tror det beste om folk.Det var den dagen våren kom til Trondheim. Dagen etter var den borte.

No comments: