Sunday, April 15, 2007

Argumentasjon

For en stund tilbake var jeg på en fest der noen var svært lite private med sin utveksling av kroppsvæske. De brukte kvelden til tungebryting på sofaen, stående midt på gulvet, i gangen, på kjøkkenet, helst inntil noen heldige forbipasserende.
To litt beruset kamerater diskuterte fenomenet.

1: Jeg liker klining.
2: Ja, jeg og. Men man trenger ikke gjøre det foran masse folk.
1: Nei, det er jeg enig i.
2: For å si det sånn: Jeg liker å bæsje også, men det er ikke akkurat som om jeg gjør det foran alle dere!

Dette kan brukes som oppskrift på hvordan man vinner en diskusjon der alle er enige.Jeg har ikke noe passende bilde, derfor setter jeg inn dette som en påminder til alle syklister: Husk å låse fast mer enn bare forhjulet.

5 comments:

J! said...

Takk for disse leksjonene i argumentasjonsteknikk, slik livet krever det!

Anonymous said...

Kan jeg ha vært på nevnte fest..?

Hanna Hvattum said...

@archy: Bare hyggelig, alltid til tjeneste når det gjelder de essensielle tingene i livet.

@bugsy: Tror du jeg er Se og Hør? Dette handler om privatlivets fred, for de involverte parter. ;)

Anonymous said...

Vi tror ikke, vi vet at du er en sladdrehank.
Stjålet mp3-spilleren min har du også ;o)

Anonymous said...

lurt lurt! Dette er et tips jeg skal gjemme bak øret!