Saturday, November 18, 2006

Matematikk

Nå har jeg hatt propper i ørene siden onsdag, sa Hanna. Det er irriterende. Hun ristet på hodet som en hund.

Jeg går på konsert nå, sa Hanna. Hun tenkte ikke over at ørene kunne skape trøbbel, og vandret fornøyd avgårde mot Samfundet for å se The Ladybug Transistor.

Det gjør vondt i ørene, sa Hanna. Hun hadde skjønte at ørene skapte trøbbel, og var ikke så fornøyd lenger. Jeg tror ikke jeg vil se support, jeg vil spare ørene mine til konserten.

En stund senere gikk Hanna på konsert, og ørene hennes var ganske fine igjen. Og hun undret på om det kunne være fordi at hun hadde brukt ørepropper. At propp og propp blir ikke-propp. Litt som når minus og minus blir pluss i matten. Ja, sa hun til seg selv. Det høres ut som en naturlig forklaring.Vern om hørselen din. Husk å bruke ørepropper.

5 comments:

Unknown said...

Jeg var også på Ladybug, og fikk meg en liten propp. Det var dessverre ingen propp der fra før som den nye kunne oppheve, men den nye varte heldigvis bare over natten.

Ladybug spilte tross alt ikke steinhard rock på rødt volumnivå - og godt er det!

Anonymous said...

Matte? Men hva skjeeer'a? Svar'a? - Operah

Hanna Hvattum said...

Christer: Ja, det hadde i hvert fall vært slitsomt hvis de skulle ha full rockesoundcheck mens publikum var der... :p

@Kristin: Jepp, vi har samme sans der:)

@Oprah: Lenge siden sist! Har du det bra? Jeg har det kjempefint. Jeg ser lyst på livet og alt det der. Jeg tror du skylder meg en middag, så det er bare å invitere.

Anonymous said...

Skriver jeg navnet mitt feil'a? (skjer'a?) Ja, jeg vet ikke hvor lenge det er siden jeg sist var innom bloggen din. Har ikke oppdatert min egen siden...februar? Middagsbudsjettet er tynt for tida, men i morgen blir det gratis godsaker, vet du. Populære studentgrupper, bedriftspresentasjoner - jeg sier ikke mer, ass'. Flerumetta fett'a, snakkes'a.

Hanna Hvattum said...

@Oprah: Ja, det var virkelig lenge siden sist. Har du tatt på deg for mange oppgaver igjen? Jeg har sagt mange ganger at du må huske å slappe av. Og når jeg sier slappe av mener jeg ikke spise sjokolade. Det har vi snakket om...