Saturday, December 27, 2008

You´re frozen, When your heart´s (not) open

23/12
I går var ute for å handle de siste julegavene, og da traff jeg på en gammel kjenning. Han stod på et gatehjørne og hang. Vi oppdaterte hverandre, som kotymen er, om skole og fritid. Vi småpratet om løst og fast da han plutselig spurte Du er ikke keen på et ligg, da?

Jeg ble usikker og prøvde å le det bort, men da han bøyde seg mot meg og slikket seg på overleppen skjønte jeg at han mente alvor. Hva behager, utbrøt jeg. Jeg har begynt å selge meg selv, forklarte han. Kjæresten min vil ha designklær til jul, og jeg har ikke råd. Jeg fikk ikke noen julejobb, fordi jeg hadde eksamen alt for sent. Jeg måtte sette foten ned for slikt sludder og sa Nei, kjære vene. Du kan ikke selge deg selv på gata når det er så kaldt ute. Du kommer til å fryse i hjel.

3 comments:

Maria Amelie said...

haha:-) kjempebra tekst.

Filifjonka said...

åj, sann historie??

Hanna Hvattum said...

@Maria: Takk!

@Rosa Isadora: Hanna Hvattum - Lar ikke sannheten stå i veien for en god historie.