Tuesday, November 29, 2005

Pjusk meg

Jeg har et forhold til pjusking som ikke alle forstår seg på.

Hvis jeg var Bridget Jones kunne dagboken min sett slik ut;
Pakker Tom og Jerry-kjeks; En (og en halv)
Pjusk; Nei (jeg begynner å bli desp)

Her skulle jeg ha en forklaring på pjusk, men underlig nok finnes det ingen forklaring på internett. Derimot finnes det bilder. Det første bildet man finner når man søker etter pjusk på google's bildesøk er dette;



Dette er Dr. Pjusk.

I Utopia er pjusking kos. Kos på arm, kos på rygg, kosing i håret. Derfor kan det for eksempel ikke hete kosing med håret. Pjusking er ikke et annet ord for en type kos, det er en fellesbetegnelse for denne typen kos.

Pjusking står på pallen for kontakt med folk. Det kan kombineres med andre fine ting, som samtale, tv-titting og stillhet.

1 comment: